Visser.reismee.nl

Vertraging, excellente service en 32 uur wakker...

Kia Ora,

Even een korte update (geschreven door Hans) van onze reis.

6:30 is de dag voor ons begonnen, hup de trein in en op naar Schiphol. Eenmaal daar inchecken en gaan met die banaan... Of toch niet? 13:05 zouden wij vertrekken, het werd 15:00, omdat er iets niet in orde was maar wel gerepareerd kon worden.

Eenmaal in het vliegtuig, prima, zoniet excellente service gehad. Taart met champagne voor het stel dat 25 jaar gehuwd is. Het personeel was supervriendelijk, erg lief en maakte er echt iets bijzonders van. De taart en het andere eten was prima, het hele geheel was gewoon excellent. Cathay Pacific: Chapeau!

Je verwacht dat je tijdens een vlucht van 10 en een half uur slaapt, niet dus! Het is tegen je eigen ritme om al om 9 uur Nederlandse tijd te slapen. Eenmaal aangekomen (NL: 3:00) om 10 uur ' s ochtends lokale tijd ben je erg brak, maar je moet nog een hele dag. Kaartjes voor de trein, metro regelen en hup naar het hotel.

Prachtig hotel, vlak bij het centrum op de 26e (!) etage. Even slikken was dat, maar het is wel een spectaculair uitzicht. Even bijkomen van de vlucht en hup de stad in. Ik zal later nog een foto uploaden die Hong Kong weergeeft zoals het is. (Even de spanning erin houden)

's Avonds gewoon lekker rondgelopen en bij de Mac voor 2,50 EURO gegeten (google: Big Mac index). Hoezo niet lokaal? Daar was ik verantwoordelijk voor, na een mango sapje met gelatinebolletjes erin had ik geen behoefte aan een 'experiment' en was ik bang dat het eten mij misschien niet goed zou vallen. 'S avonds naar het lichtspektakel gekeken en hup naar bed. Vandaag gaan we naar Kowloon en naar The Peak. (google dit maar) Morgen naar de Big Buddah en de lift rond de bergen en om half 10 gaat de vlucht naar Auckland al weer verder.

Dit was het even voor nu, later volgt nog meer! Nu ga ik eerst even online inchecken en onze plaatsen vastellen!

Bedankt voor alle reacties, dat waarderen we zeer.

Groeten,

Jan Willem, Marietje, Hans en Joost

EDIT: Hieronder een stukje geschreven door Jan Willem

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten heb ik vliegangst. Daarvan ben ik niet helemaal verlost na deze eerste vliegdag. Wij waren in eerste aanleg van plan om gelijk wat bezienswaardigheden te gaan bekijken,maar hebben daar toch maar vanaf gezien en zijn per trein en metro naar ons hotel gegaan, we waren bekaf. Onnodig om te zeggen dat wij met zijn drieën en zelfs Marietje hoog boven iedereen uitstaken en best wel een attractie waren. We hebben ongeveer een uur geslapen en ons wat opgefrist en zijn toen de stad Kowloon ingegaan. Zijn de sterrenstraat overgelopen en hebben de dagelijkse lichtshow gezien,.Om 10 uur zijn we naar bed gegaan en hebben tot 8.30 uur geslapen. Nadat we gedoucht hadden, hebben we ontbeten. Van Chinees tot Engels van Frans tot vers fruit het was er allemaal. Nu dag twee de stad in.
Jan Willem..

Reacties

Reacties

Jans Huiskes

Hoi allemaal,
We wensen jullie een heel fijne ,leuke en geweldige vakantie! We zullen jullie verhalan trouw volgen.Geniet van Hong Kong en goede reis verder. In Ommen gaat alles nog steeds goed zonder jullie.

kenny en irene

heeft JW geen hoogtevrees? 26e etage? hahah! super ervaringen allemaal, heel veel plezier! en vandaag geen mac, maar met sticks eten jullie ;)

Hans Visser

Dag Kenny en Irene,

Leuk dat jullie ook meelezen!

Vandaag hebben we Chinees gegeten, ik heb me alleen trouw gehouden aan mijn westerse stramien (JW is aan de race!) om zo niet ziek te worden.

JW heeft niet zo'n erge hoogtevrees, hij heeft alleen last van vliegen. Ik daarentegen... vind het wat minder geslaagd.

Hans

WJ

Ja, ik had ook hetzelfde toen ik in SH aankwam, helemaal brak, als een zombie! Dat was echt irritant ...
maar volgens mij was je meteen wakker toen je op de 26e etage zat xD .. geweldig!

Het eten is daar geen probleem toch? Goedkoop, lekker? De Big Boedda is heilig!! Leuk dat jullie toch nog even sightseeing kunnen doen :)

Enjoy!

Hetty Thijssen

't Eerste deel zit er al weer op. Zoals wij dan altijd zeggen "Nog zes weken en dan zijn we al weer thuis!"

Goh, JW dan ben je zo getraind op de afdeling in het eten van allerlei bacterieen. Hoeveel bacterieen zullen er gemiddeld zitten op een dropje uit de afdelingspot... Als ik nog ergens tijd vind zal ik dat eens google'n.

Veel plezier in Hong Kong en allemaal een goede doorreis!

Groetjes, Hetty

P.s nog een tip van een ervaren reizigster. Drink Coca Cola (zonder ijs natuurlijk en geen light) Cola doet wonderen als je race bent en is overal ter werled te koop!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!