Visser.reismee.nl

Familie, Foto's en een Kapper...

Kia ora,

Ons programma van Travel Essensce zit erop en we hebben ervan genoten. De accommodaties waren op een uitzondering na prima. De planning (qua reistijden e.d.) was ook goed te doen en de activiteiten waarover we hebben geschreven zijn zeer goed bevallen. Zouden we het zo nog een keer doen? Waarschijnlijk wel, maar anders, de activiteiten zouden hetzelfde blijven, maar sommige accommodaties zouden anders worden, misschien wat eenvoudiger. Toch is de luxe zeer bevallen, vooral twee badkamers en toiletten is erg praktisch, verder is een wasmachine geen overbodige luxe, want hij heeft veel gedraaid. Voor iedereen die enthousiast is geworden, onze reis is eigenlijk langs de meeste hoogtepunten gegaan en is dus aan te raden, maar dat is nog niet 10 procent van wat hier te zien is. Je kunt ook een half jaar of een jaar hier vertoeven en dan heb je nog niet alles gezien.

Inmiddels zitten we dus in Hamilton, bij Cees en Betty de Bruin, of de brûn zoals ze het hier uitspreken. Cees is een broer van Marietje' moeder en ze wonen in een bungalow in Flagstaff, een van de delen van Hamilton. Vlak na aankomst hebben we even gegeten en bijgepraat en op tijd naar bed. De Kiwi's gaan veel eerder naar bed dan wij, de meesten liggen voor 10 uur erin en dan is het ook erg stil buiten. Hier in Hamilton is het ook niet anders en de volgende ochtend was het er dan ook op tijd weer uit. We hebben een neef van Marietje bezocht, Gerrit en zijn vrouw, die een hek en sluit bedrijf hebben. Alles wordt met de hand op maat gemaakt en zo ook afgeleverd. Het leuke is dat je zo ziet wat men hier zoal doet. Later blijkt dat bijna iedereen ondernemer is en zo ook onze volgende stop bij Adrian en zijn vrouw Debbie. Ze hebben een meubelfabriek waar ze van massief hout van alles en nog wat maken. We hebben vervolgens met Cees en Betty en Adrian en Debbie lunch en later zien we hun andere dochter Christine met haar man Terry. Zij werkt op Raratonga, een van de Cook eilanden, maar ze wonen op een andere atol met slechts 80 personen. We hebben gezellig koffie gedronken en het was bijzonder om de ervaringen te delen.

's Avonds zijn we langs Adrian en Gretta's (hun andere dochter) huis gereden en hebben deze bekeken. Met name het huis van Adrian is schitterend, maar het uitzicht was nog mooier, zij wonen vlak buiten Hamilton en kijken over de velden en bergen uit. Daarna was het bedtijd en de volgende dag vroeg op om naar Dargaville door te rijden. De weg naar Dargaville gaat door Auckland en hier blijkt dat de rijkunsten van de Kiwi's toch anders zijn dan die van ons. Op de linker, midden en rechterbaan reden vrachtwagens en niemand kon er dus langs en dit ging voor 30 kilometer zo door. Rijden is hier sowieso anders, niet alleen rijdt je links, een richtingaanwijzer is met name op rotondes een optionele handeling. Na ongeveer 7 uur zijn we aangekomen in Dargaville, een leuk en klein landelijk stadje waar Chris (Oom van Marietje) en zijn vrouw Elaine wonen. Wij zijn door Chris en Elaine en hun zoon Andre en zijn vrouw Christine met kinderen verwelkomt en kennisgemaakt.

Een andere blogpost zal de gebeurtenissen in Dargaville toelichten.

Vriendelijke groeten,

Jan Willem, Marietje, Hans en Joost

P.s. De kapper heeft Hans... verknipt.

Henri

Komt er ook een foto van dat kapsel, Hans? :P