Visser.reismee.nl

Hong Kong dag 2 & 3: Bezoekje aan \'Central Hongkong\' en een uitzicht vanaf 550m

Kia Ora,

Live vanuit HKG (de luchthaven) een update (Hans) . Het is hier inmiddels 20:15 (13:15 jullie tijd) en we hebben dag 3 afgesloten.

Eerst wat over dag 2. Op het programma stond de haven, het zakencentrum en 'The Peak'. Vanuit Tin Hau met de metro naar Hong Kong Central en de haven, wanneer je aankomt valt het direct op dat je in de P.C. hoofdstraat (beter: gebied) van Hong Kong komt. Gucci, Prada, Escada, allemaal hebben ze er een winkel, eigenlijk tel je niet mee als je er 2 hebt. Na wat rondlopen maar naar de 'ferry' haven gegaan om maar eens te genieten van het uitzicht op Victoria Harbour. Helaas was het was mistig (vochtigheid was erg hoog) en zag je eigenlijk niet veel, maar wel voldoende om te zien hoe indrukwekkend de flats en kantoorgebouwen zijn. Deze zijn bepalend voor hoe de stad en skyline eruit ziet, van klein tot groot, smal tot breed, modern tot betonblok, het is er allemaal.

Vervolgens naar de dierentuin en het planetarium, wat overigens gratis was. Bergop dat wel, dus stel je voor hoe de ouder(s)en naar boven zijn gekomen.Opzich een klein gebeuren, maar wel lekker ontspannen. Nu naar het laatste gedeelte van dag 2, 'The Peak'. Google dit ook maar even, dan hoef ik niet uit te leggen/hoe wat. Het uitzicht was slecht (erg dichte mist/bewolking) en bovendien (volgens Jan Willem en mij) iets teveel van het goede!

Dag 3: Laatste dag Hongkong, op naar Big Buddah en de 360 graden skilift die je erheen brengt. Het uitzicht was fenomenaal vanuit de lift, je hebt een prachtig uitzicht op de baai, de bergen en het vliegveld. Eenmaal boven blijkt dat ook met 20+ graden je sneeuw kunt hebben, gewoon zeep de lucht inspuiten en het 'sneeuwt'.

Wij zijn de boedistische tempel ingegaan, wat opzich bijzonder was, maar naar mijn eigen smaak wel erg 'overweldigend', veel ornamenten, veel goud, kleuren e.d. Vanuit de tempel de berg opgelopen (via trappen, foto komt nog) en de Buddah gezien, op zich een zeer bijzondere creatie en het uitzicht was wederom adembenemend. Terug met de lift en vervolgens hup naar het vliegveld, waar ik nu dit zit te typen op de gratis WiFi en waar wij wachten op vlucht CX 107 21:35 naar Auckland.

De foto's van dag 1 heb ik online gezet, zie daarvoor het foto album. Foto's van de overige dagen probeer ik morgen te doen. (Voor mij morgen, zodra we geland zijn in Auckland en het hotel hebben ingetrokken)

Vriendelijke groeten,

Jan Willem, Marietje, Hans en Joost

P.s. wij zullen zo af en toe terugreageren, maar zeker gezien de 'vrije' tijd die we hebben is het heel beperkt!

Roel

Leuk hoor! alleen zie ik nergens een fotoalbum staan, maar dat ligt misschien aan mij.

Goede vlucht!

Simon , Gé, Eefje en Rob

Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie belevenissen. Wij blijven jullie volgen.

veel plezier

Liesbeth Barendse

Klinkt geweldig wat jullie meemaken! Van achter mijn laptop in een wit Nederland klinkt Hong Kong geweldig!! Geniet ervan!

Liesbeth

P.S. JW je mist alle gratis kerstsnoeperij!!!

je Triple-P friend uit hardenberg

hoi Marietje en gezin,
Wat een indrukken doen jullie op! Super! Ben nu al benieuwd naar al je verhalen als je terug bent. gelukkig voor jullie duurt dit nog heeeeel erg lang.
Veel plezier met het verder ontdekken van al dat moois.Ik blijf jullie berichten lezen....

Marjan en Bert

Prachtige verhalen!
Wel vreemd om Mac Donalds te bezoeken in Hong Kong (maar wel begrijpelijk)!
Goeie reis verder.

Niek & Margreet

Mooie verhalen ! Leuk dat jullie zo van Hong Kong hebben genoten - ik heb er ook zeer goede herinneringen aan. Is die tandrad naar The Peak nog in bedrijf ? Ben erg benieuwd hoe jullie NZ gaan vinden.
Groetjes uit een koud Nederland.

Hans

Tandrad doet het nog! The Peak met tram, bijzonder, vooral dat je gewoon zo naar boven wordt getrokken

@Roel: Foto's staan niet online, kon het net niet voor elkaar krijgen op Hong Kong Airport.