Visser.reismee.nl

Huisje, Rotsje, Hondje?

Kia Ora,

Inmiddels zijn wij in Awatuna aangekomen met als doel het zien de Pancake rocks en het bezoeken van de Hokitika Gorge, gister kon je van het laatste al enige foto's zien. Inmiddels hebben wij door een rekenfout (qua tijd/dagen) ons kerstmaal al op. Maar het wordt morgen op 1e kerstdag gewoon pannekoeken, lekker simpel.

Het programma van vandaag is 's ochtends Hokitika, een klein stadje aan de kust met vooral veel winkels jade, possum kleding (google Possum merino of Possum) en schelpen. Marietje had in de planning om jade aan te schaffen, alleen bleef het bij een mooie schelp. Na even een lekker hokipoki ijsje gegeten te hebben zijn we op weg gegaan naar de Pancake Rocks. Het duurt ongeveer anderhalf uur om naar deze rotsen te rijden, maar zoals alles hier ligt het ver uit elkaar en heb je de auto nodig om er te komen. Het uitzicht op de zee, de rotsen en de enorme golfslag die tegen de kust aanbotst is erg mooi om te zien en vooral de ruigheid maakt het zo speciaal.

Tijdens onze lunch bij de Pancake rocks hebben we kennisgemaakt met een van de vele loopvogels van Nieuw Zeeland: Een kruising tussen een eend (verenkleed) en een kip (poten en kop) en loopt als een struisvogel. Bedelen om eten hoort bij zwervers, maar deze vogels zijn er expert in. Eenmaal terug bij het huisje hebben we een poging gewaagd om aan de rivier hier in de buurt jade te zoeken... Het resultaat: Een nat pak door de regen, zand in de oren door de wind en de stenen die we vonden was alles; behalve jade. Vanavond gaan we nog naar de gloeiwormen kijken, zo wordt het verkocht, terwijl het eigenlijk de poep van de maden is die oplicht.

Nu wil ik even wat kort aandacht besteden aan onze verblijfplaats, met name omdat deze zo bijzonder is. Wij verblijven in Awatuna Homestead, een b&b met 2 huishonden, waarvan wij de bordercollie helemaal fantastisch vinden. Zij weet precies hoe ze deur moet openmaken (en komt dus op bezoek, tenzij je even het deur voor de trap doet) en gaat netjes bij haar speeltjes zitten totdat een van de gasten besluit maar eens met haar aan de gang te gaan. Joost en Hans houden haar dus goed bezig, volgens de eigenaresse was ze gister afgemat! Tot zover de fauna, nu de flora en het uitzicht, wat eigenlijk fantastisch is. Voor kijken we uit op de duinen en het strand, achter op de weide met schapen en de heuvels. De eigenaren (2 super aardige Kiwi's) hebben een schitterende tuin met bloemen, planten, palmbomen en een eigen vijver. Verder hebben ze nog 2 kassen met tomaten en allerlei groente en fruit en een enorme moestuin. En tot Jan Willems grote genoegen staan er ook nog 5 oldtimers die ze opknappen en onderhouden. Nog even kort iets over de eigenaren, ze zijn gewoon zeer zorgzaam, je kan alles bekijken en van alles en nog wat vragen en je voelt je hier alsof je thuis bent.

Morgen gaan we op weg naar Kaikoura, waar we 4 dagen zullen verblijven en o.a. gaan walvisspotten en zwemmen met dolfijnen en zeehonden. Als je het kaartje ook volgt zal dit de langste tocht worden die we gaan maken en ongeveer 5 uur gaat duren, maar in onze 4 WD kun je dit prima heben.

Wij zijn allemaal erg onder de indruk van de reacties van vrienden, kennissen, familie, bekenden, buren, collega's etcetera en met name Jan Willem en Marietje waarderen dit zeer.

Fijne Kerstdagen (in de sneeuw!) toegewenst,

Jan Willem, Marietje, Hans en Joost

P.s. Foto's zijn toegevoegd.

Reacties

Reacties

Els,Gert en Yanda

Lieve allemaal,
Tot nu toe hebben we genoten van jullie mooie reisverhalen! Fijn dat jullie zoveel beleven en dat met ons willen delen.
Wij zitten op de bank , bij de t.v. en de kerstboom, de sneeuwvlokken plakken tegen de ramen (heel sfeervol), met ons ontbijtje. Een schril contrast met jullie situatie... We moesten wel lachen omdat jullie kersteten er al op zit. We wensen jullie een mooie kerst en veel plezier voor de komende tijd.

Hartelijke groeten, Els,Gert en Yanda

Marion

Kia orana e kia manuia rava i teia Kiritimeti e te Mataiti Ou !
Och, wat ben ik jalours, hier wordt gewoon gewerkt....maar het uitzicht is geweldig, want wat is ons Ommen toch mooi met sneeuw!
Maar door jullie verhalen heb ik toch het idee dat ik ook een beetje op vakantie ben!
Fijne dagen!
Groetjes Marion en Muppet

Roel

Leuk hoor, die foto's! Jullie zien echt prachtige dingen daar. En zo te zien ook heel wat beter weer dan hier in Ommen. Ik krijg zo langzamerhand genoeg van al die sneeuw, met de postfiets is er haast geen doorkomen aan met als gevolg dat ik al die kerstkaarten lopend moet bezorgen!

Jullie ook fijne feestdagen en nog veel plezier!

Gr. Roel

Remco

Hey Hans (en familie),

Na de drukke tentamen periode net even in 1 keer alles bij gelezen. Mooi verhalen hoor..

Jullie ook fijne feestdagen en alvast een goede jaarwisseling en de beste wensen voor 2011!

Gr. Remco.

Mirjam

Hoi Jan Willem en familie!

Mooi dat jullie zo genieten en zoveel beleven.
Fijne kerstdagen. Hier wordt het een witte kerst. Wij hebben ons kerstmaal trouwens nog te goed.


Veel groeten, Mirjam

Karin

Hallo lieve familie,

We wensen jullie, hoewel wat laat, heel goede Kerstdagen! De pannenkoeken zullen al wel op zijn, ik hoop dat ze gesmaakt hebben! Ik vind het erg leuk jullie wederwaardigheden te lezen. Heb alleen nog nauwelijks tijd gehad om te reageren. Gisteravond Kerst gevierd in Amstelveen. We waren bij Lisette en bij elke gang gingen er 3 naar mijn ouders toe. Met mijn moeder gaat het slecht.
Ik krijg de indruk, dat het weer een beetje tegenvalt, maar het is vast warmer dan hier! Hopelijk knapt het op. Ben benieuwd naar jullie volgende ervaringen! Het lijkt me een prachtige reis, die jullie maken!
Liefs namens Han, Frans, Henri, Sascha en James, Karin

Kees

Pas vandaag, 25-12 kreeg ik info. Jullie mail over de weblog is niet bij mij aangekomen, ik begrijp niet waarom. Daarom eerst een heel prettige kerst gewenst met alles wat erbij hoort. Ik vind het jammer dat il jullie dat niet eerder kon wensen. Hugo kwam eergisteren terug en ik heb gelijk geraagd om de mail die hij wel had. Vandaar dat ik nu wel kan reageren.

Zo te lezen hebben jullie zat te doen. Fijn. Hou het zo. Weet dat we aan jullie denken en hopen dat alles niet alleen goed, maar super gaat.

Er zal nog veel te doen zijn voor jullie, maar het is niet uit te sluiten dat juliie de Elfstedentocht gaan missen. Sinds juliie vertrek heeft het in Friesland steeds gevroren. Ik kijk nu uit met deze eerste kersdag op sneeuw. Ben vanmorgen nog op pad geweest in snowboots. Het is erg gezellig met JW, Nelleke, Suus en Anthony. Het gaat zo moord en doodslag worden met monopolie.

Ik be nblij dat ik van Hugo de mail kreeg. Ik baalde als een stier dat ik nog niets wist.

Neem een neut op ons allemaal, vooral op jullie zelf.

Kees

JW & Nelleke

Leuk jullie verhalen te lezen, mooie ervaringen! Geniet van de kerstdagen en zoals de Fam Visser betaamt vieren wij Kerstmis op een vreetzame manier.
Geniet van jullie reis en de feestdagen.
Groetjes
JW & Nelleke

Leon van der Veen

Goedendag,

Zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin !
Bedankt voor de mooie verslagen en foto's, erg indrukwekkend ! Op deze manier zijn wij ook een beetje digitaal op vakantie, haha ! Jullie reisverslagen lezen, beetje googlen, streetviews via google bekijken enz.
Ben benieuwd of jullie nog walvissen spotten.
Prettige vakantie verder, geniet ervan, voor je het weet sta je weer in de sneeuw in Ommen !

Groeten fam. van der Veen

Remond

Met rooie oortjes van jaloezie (en de verwarming) lees ik de verhalen. Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad. Zoals van te voren verwacht maken jullie een onvergetelijke tijd mee daar in Oceanië. Top om te lezen! Geweldige plaatjes geschoten; om in te lijsten en dan overdrijf ik niet!

Over het weer hier zal ik niet beginnen, daar hebben jullie inmiddels al genoeg van mee gekregen om een heel boek mee te vullen.

Blijf er van genieten en tot de volgende update!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!