Visser.reismee.nl

Vulkanen, Watervallen en weer het vliegtuig gemist...

Kia ora,

Meestal begin ik de blog met een kort stukje over hoe/wat/waar, alleen staat er nog niks in wat wij tijdens het rijden doen, daar ga ik nu eerst even wat aandacht aan besteden.

Vanuit Katiri zijn we op weg gegaan naar Okahuna waar we het nationale park in gaan. De afstand is ongeveer 400km en de rit zou ongeveer 5 uur duren. Dit zijn vrij normale afstanden die wij afleggen en qua tijd ook niet ongewoon. Onderweg zie je van alles, het landschap veranderd eigenlijk om de 40 kilometer. We begonnen in een gebied met een brede kuststrook om vervolgens over te gaan in een totaal vlak stuk land. Een van de eerste stops is in Okahiti geweest omdat daar 'outlets' waren en we nog op zoek zijn naar een leuke souvenir en zowel Joost als Marietje naar badkleding. Het resultaat was totaal anders, teenslippers voor Hans en Joost. Het dorpje zelf bestond uit deze outlets en veroorzaakte zowaar file! We zijn vervolgens doorgereden naar Foxton, waar een replica van een Nederlandse molen staat en je zowaar drop, pepernoten en stroopwafels kunt krijgen. Het begon inmiddels wat later te worden en wij zijn op een gegeven moment in een ander dorp (wat later bleek vlakbij de eindbestemming) gestopt om wat te eten. Uiteindelijk waren we om 6 uur in Okahuna.

Het gebied van Okahuna is vlak bij een nationaal park waar onder andere 2 vulkanen in zitten. een duidelijke kegelvulkaan en een wat vlakkere (deels ontplofte) vulkaan die nu nog als berg in het landschap opdoemd. Ons verblijf is fantastisch en we hebben uitzicht op de grote vulkaan die bedekt is met sneeuw. In de winter kun je hier ook de ski's onderbinden. Voor ons staat op het programma een wandeling naar een aantal watervallen en voor Joost en Marietje een rondvlucht in een vliegtuigje. Helaas is het de hele dag bewolkt geweest en hebben we het vliegtuigje dus 'gemist'. De wandeling is wel erg leuk geweest, maar ook zwaar, het is inmiddels goed warm (27 graden) en de zon brand lekker door. We hebben door het park gelopen en het uitzicht vanuit de hoogte was prachtig, met name op de schoolboek kegelvulkaan die zo opvallend is.

We hebben vanavond lekker de BBQ aangehad met een glaasje wijn erbij. Het is echt genieten en ook weer echt iets wat bij een vakantie past. Morgen gaan we op weg naar de kust, richting Hastings, dit zal ook weer een uitgebreide rit worden die waarschijnlijk wel de hele dag zal innemen. Dit komt ook omdat wij onderweg stoppen en nogal wat foto's maken. Inmiddels zijn we ook over helft van onze reis heen, maar wat er nog moet komen is prachtig!

Groeten,

Jan Willem, Marietje, Hans en Joost

Gerrit

Luitjes, klinkt allemaal goed! Jullie ook nog de beste wensen voor 2011. Gerrit from Heino

kenny en irene

jullie hebben geen geluk met vliegtuigen hahah
27 graden... jakkes... asociaal... hier nog rond het vriespunt, en er ligt nogsteeds sneeuw.. (een beetje)
nog de beste wensen voor jullie allemaal!

Wieb Jorritsma

Fijn dat jullie zo genieten.
Alle goeds voor 2011.
Wij genieten mee van jullie verhalen.

Liefs

Greetje, Wieb

eilda

Leuk om jullie te kunnen volgen op je reis.Zelfs in NieuwZeeland een outler store gevonden! Nog de beste wensen voor 2011. Nog een fijne reis verder.

Henri

Jaloers!
Jammer van het vliegtuigje, maar ik geloof dat jullie niets tekort komen. Wij hier maar koukleumen... :D
Ook namens hele fam. Guillaume nog een voorspoedig 2011!