Visser.reismee.nl

Golven, Barbecue en een verdraaide knie?

Kia ora,

Na weer een aardige rit van 5 uur zijn we op de plaats van bestemming gekomen. Ditmaal is het Hawke's Bay, een gebied met een schitterende kust en een gerenommeerd wijngebied. Wij verblijven in Tom's Cottages, dat volgens een verkiezing van The Times ‘het beste luxueuze afgelegen cottage' is. Nu is de locatie wel zeer afgelegen, maar het uitzicht op de heuvels (zowel voor en achter) is zeer speciaal. Het cottage zelf is een verplaatst huis waar vroeger de schippers in gewoond hebben en is helemaal opnieuw opgebouwd op de huidige locatie. Wij hebben o.a. 2 slaapkamers, met ensuite douche en toilet. Een riante woonkamer/keuken en nog een mogelijkheid om achterin de tuin in de badkuip te stappen en te genieten van een warm bad. Inmiddels is het 24 tot 32 graden en zijn er de nodige muggen en ander ongedierte, dus slaan het buiten badderen over.

Vandaag hebben we een van de vele wijnboeren bezocht. De zin lijkt wat kort, dat was het bezoek ook. Jan Willem en Marietje wilden graag de locale wijnen uitproberen, alleen er een aanschaffen werd iets te gortig, dus hebben ze besloten toch maar verder te gaan en er eentje uit de Countdown of New World (supermarkten) mee te nemen. Vervolgens zijn we verder gereden naar Hastings. Het is eigenlijk net zoals elke grotere plaats hier, wat winkels met een soort van western idee qua opzet en eigenlijk een etalage uit de jaren 80. In het centrum is nog een restant van kerst te zien, een enorm rendier met de kerstman erop en vlak daarnaast staan de bloemen prachtig in bloei. In het midden is er een dorpsplein en dwars daardoor loopt ... het spoor! Niet dat het uitmaakt, er rijdt toch maar 1x per week een trein langs. Na even gegeten te hebben op een bankje naast de kerk hebben we weer de biezen gepakt en was het tijd voor het strand.

Het strand van Waimarama is uitgestrekt en lijkt het meeste op de Atlantische kust, je hebt er hoge golven en je kunt een goed eind de zee inlopen. Alleen Joost en Hans hebben hiervan genoten, Marietje vond het water te koud en Jan Willem heeft last van zijn knie (oude verwonding die opspeelt, maar met verband gaat het prima). Na een uurtje zeegeweld zijn we op huis aangegaan en hebben 's avonds heerlijk gebarbecued. De volgende ochtend was het vroeg op om vervolgens richting Rotarua te rijden, een tocht van ongeveer 5 uur, waarbij we onderweg tenminste nog 1 stop gaan maken.

Vriendelijke groeten,

Jan Willem, Marietje, Hans en Joost

Hanny

Hoi allemaal
af en toe lees ik eens even een verslag van jullie geweldige mooie reis zoals ik kan lezen!!!!
Geniet dr maar mooi van, en ik wens jullie nog veen mooie dagen toe.

vriendelijke groet van een zwoegende ambtenaar
Hanny